Sunday, November 26, 2006

Politiet ved Faderhuset. (Danish)

Det Danske politi har (endnu engang) brugt deres knipler imod en forsamlet menneske mængde. See bl.a. denne denne video på Politikens hjemmeside. Videoen, som er ganske mild i forhold til den brug af knipler og hunde som jeg personlig har oplevet fra politiets side, har fået de Radikale og SF til at kræve en redegørelse fra Justisminiteren.

Det jeg finder mest chokerende ved vidoen er ikke politiets alt for voldsomme fremfærd, men at politiet gør det uden det mindste skam foran den tilstedværende presse.

Politiets handlinger ved Faderhuset kan ikke afvises som en undtagelse eller bortforklares med at nogle få betjente mistede besindelsen. Når Politiet slår ukontroleret med knipler ned i hovederne på sidende personer gør de det fordi flertalet af befolkningen ønsker de skal gøre det.

Ja, de Radikale of SF prostesterer, men R og SF er to forholdsvis små partier som flertalet af væglerne foragter. Hovedparten af de politiske partier, og deres væglere, vil helt sikkert støtte politiet i denne aktion. Jeg vil blive mere end overrasket hvis ikke justiministeren i sin redegørelse vil rose politiets indsats.

2 Comments:

At 27 November, 2006 09:16, Blogger Lasse Bech said...

Det her sker vel at mærke efter, at truslen mod Faderhuset er forbi. Så skal hærværksmændende selvfølgelig anholdes og det er måske ikke en let opgave. Enkelte betjente går over stegen.

Politiet udtalte på TV, at der muligvis var mindreårige iblandt. Jeg tænker, at hvis jeg ikke må slå mine børn ...

Men hvad skal politiet gøre. Hvis de lader disse personer, som netop har stormet ind midt under en gudstjeneste, slippe væk, hvor er så retssikkerheden?

 
At 27 November, 2006 19:02, Blogger Torsten Pedersen said...

Hej Lasse,

Jeg menner ikke politiet ikke må gribe ind over for personer der stormer in i en gudtjeneste for at intimiderer eller udøve vold mod personer eller materiale.

Det som jeg prøver at sige er at politiets magtanvendeles bør være i proporation til den aktuelle fare demostranterne udgør. Jeg har prøvet at forklare hvad jeg menner i 'Politiet ved Faderhuset 2'.

 

Post a Comment

<< Home